dag 49/50/51/52/53/54/55/56 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Jessler & Aukje - WaarBenJij.nu dag 49/50/51/52/53/54/55/56 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Jessler & Aukje - WaarBenJij.nu

dag 49/50/51/52/53/54/55/56

Blijf op de hoogte en volg Jessler & Aukje

28 Oktober 2013 | Canada, Vancouver

Maandag 21 oktober.
Vandaag wakker geworden in het vredige Parksville. Om 11.00 uur hadden we de bus naar Nanaimo. Eerst nog ontbeten in een restaurant, want ons luxe hotel had nog wel 1 muffin over!! Deze maar gedeeld en ergens anders eten gezocht.
Rond 12.00 uur kwamen we aan in Nanaimo. Het weer leek eerst slecht, erg bewolkt. Bij aankomst in Nanaimo scheen de zon. Het was nog te vroeg om in te checken, dus hebben we onze spullen achtergelaten in het hotel en hebben we Nanaimo verkent. Een prachtig mooi vissersdorpje. Niet heel groot. We hebben heerlijk langs het water gelopen en van de zon genoten, veel foto's gemaakt.
Ook nog in de winkeltjes gekeken en nog ergens een lekker bakje koffie en thee gehad. Om 16.00 uur terug naar het hotel om onze kamer in te wijden. We hebben ons klaargemaakt en hebben nog een hapje gegeten in de buurt. Het werd erg mistig tegen de avond en al snel donker.
Niet te laat terug naar het hotel, spullen vast weer ingepakt voor de reis van dinsdag.

Dinsdag 22 oktober
Vandaag alweer 7 weken op reis!! Wat gaat de tijd toch snel. En ook vandaag moesten we weer reizigen. Vanochtend weer erg mistig. Rond 10.30 uur hadden we de bus naar Tofino, aan de andere kant van Vancouver Island. Dit was toch nog wel 4 uren in de bus. Een lange route door de bergen, maar wel een mooie reis. Veel mooie natuur gezien en het weer werd alleen maar beter. 14.30 uur stapten we in het mooie Tofino uit. Dit staat bekend als surfersdorp. We hebben onze spullen gedropt in het motel en kwamen er hier achter dat onze stekker nog in het vorige hotel lag. Zonder deze wereld stekker konden we helemaal niks meer opladen! Balen! Eerst maar op zoek naar een nieuwe. Natuurlijk moeilijk te vinden. We werden van het kastje naar de muur gestuurd en hadden al 4 winkels gehad. Niemand kon meer winkels verzinnen waar ze het wel moesten hebben.
Ons gevoel zei dat het in 1 van de winkels moest zijn, hier zijn we uiteindelijk in totaal 3x langs geweest.. Maar de aanhouder wint en wij kwamen helemaal blij naar buiten met onze stekker.
Na 2 uren zoeken hadden we eindelijk tijd om van het mooie weer te genieten. We hebben heerlijk bij het water in de zon gezeten.
Wat werden we hier enthousiast van en wat vonden we het jammer dat we morgen alweer naar Vancouver moesten, omdat we het hotel al geboekt hadden.
Hier toch maar besloten om een nacht langer te blijven, hier hoefden wij niet lang over na te denken. Alleen moest het hotel nog wel gebeld worden en dit was nogal een hele klus. Eerst met Expedia, de Nederlandse organisatie, bellen en dan zouden zij dit voor ons oplossen. Maar het was al 18.00 uur in Tofino, dus 3.00 uur in Nederland.. We moesten dus nog een aantal uren wachten.
Rond etenstijd een kroegje opgezocht en wat lekker gegeten.

Woensdag 23 oktober
Yes, we blijven nog een dag langer en wat hebben we weer een geluk want het weer is wederom prachtig!
Eerst een ontbijtje en dan maar snel fietsen huren want deze dag laten we ons niet zomaar voorbij gaan. Na 10 minuten fietsen en zomaar een richting op gegaan te zijn kwamen we uit bij een parkje, met een pad die we gingen volgen en we kwamen vervolgens uit op een erg mooi strand. Hier hebben we een uurtje in de zon gezeten en foto's gemaakt.
Hierna weer verder gefietst over de heuvels op naar een ander strand. hier ook weer even gezeten en van het uitzicht genoten. We zijn natuurlijk niet zomaar tevreden en willen nog wel wat surfers zien! dus maar opzoek naar een strand met mooie surfers. En ja, na een half uurtje fietsen dan eindelijk de surfers gevonden en dit was vandaag niet zo'n spectakel om dit te zien. Weinig golven vandaag. Ondertussen werd het ook aardig mistig dus weer terug naar het dorp en na 4 uren fietsen de fietsen weer ingeleverd.
We hadden wel een bakje koffie en thee verdiend vonden we zelf. Hierna ons even lekker opgefrist met een warme douche en tegen de avond naar een vis restaurant geweest. Hier heeft Jessler haar eerste mosselen gegeten, dit smaakt prima. We hadden beide hetzelfde pasta met zalm, mosselen en witte vis.
Nog even een drankje en de koffers opnieuw inpakken voor bijna de laatste reis!!

Donderdag 24 oktober.
Vandaag bijna voor de laatste keer op reis, eindbestemming Vancouver. Van half 11 tot 3 uur in de bus gezeten, toen in Nanaimo 2 uren met de boot naar Vancouver waar we vervolgens nog 2 uren in de bus hebben gezeten. Wat een lange saaie dag was dit. Maar we zijn in ons laatste hotel aangekomen. Eerst nog met onze koffer 3 hoog de trap op en vervolgens kwamen we in een te HEET en KLEIN kamertje aan. De kachel stond vol te branden en geen knop te vinden, dan raam maar open maar dit hielp helemaal niks. We zouden onze spullen in de badkamer zetten, bleken we deze niet te hebben. Vol verbazing vonden we onze badkamer + wc op de gang die we met alle andere gasten moesten delen. Hier konden we wel om lachen.
Rond 8 uur naar het centrum gelopen en een restaurant opgezocht. Hier wat gegeten en gedronken en rond 12 uur weer terug in het hotel.
En nog steeds super warm in de kamer, zo wouden we niet graag gaan slapen dus het personeel maar gevraagd.
De jongen opzoek naar een knopje voor de kachel, Hij zocht op de onmogelijkste plekken en wij lagen beide in een deuk. schilderij viel van de muur bed werd haast gesloopt en alle hoekjes werden meegenomen, maar geen knopje.
Dan de ventilator maar aan. Zien morgen wel verder.

Vrijdag 25 Oktober
Na een warme nacht en slecht slapen met een zere keel van de ventilator, klaar om te klagen. We gekregen direct een andere kamer toegewezen en dit was geen probleem!! gelijk onze spullen verhuist wat een genot.
Hierna maar de stad ingegaan en opzoek naar de touristen bus van Vancouver, deze gaat door een groot deel van Vancouver en laat je veel delen van de stad zien met informatie.
Na een rondrit van 2 uren door de stad tijd voor wat eten en drinken. We zijn 3 uur beland in een restaurant waar we gezellig zaten. We zeiden na het eten laten we het weekend maar beginnen met een borrel. Dit bleef niet bij 1 borrel. Rond 19.00 uur zijn we weer weg gegaan na een gezellige middag.
We hadden de smaak te pakken, dus snel omkleden en op naar een avondje stappen. Eerst nog even een een hapje gegeten en daarna op zoek naar een kroeg. We hadden een leuke kroeg gevonden waar het redelijk druk leek, maar we moesten nogal wat moeite doen om binnen te komen. Aan ons rijbewijs met foto, naam en geboortedatum hadden ze niet genoeg. Ze wilden nog een pasje zien met onze naam er op. Dus weer terug naar het hotel en onze pinpas opgehaald. En ja hoor, we mochten naar binnen. Dit vonden we zo'n belachelijke reden!!
In het kroegje nog in contact gekomen met een Canadeze/Nederlandse jongen en wederom leuke tips over Vancouver gekregen. Nog wat biertjes gedronken en rond 1 uur weer terug in het hotel.

Zaterdag 26 oktober
Te laat voor het ontbijt (van 7.00-9.00 uur). Dit is voor ons natuurlijk veel te vroeg, onmogelijke tijd!!! We hebben The Dutch opgezocht, dit is een restaurant waar allerlei Nederlandse producten worden verkocht. Jessler aan de pannenkoek met appel en Aukje toast met omelet. Na een stevig ontbijt het centrum verkend. Veel winkels en eettenten. Jessler had absoluut nieuwe schoenen nodig, deze zijn versleten van al het vele lopen hier, maar helaas niet gevonden. Nog even in een mega Victoria Secret lingeriewinkel gesneupt. Maar niet geslaagd. Jammer jongens!!
We wilden graag nog een 'grote' hockey wedstrijd hier in Canada zien. Wij het stadion opzoeken en vragen wat de prijs is voor een ticket.. Dit kwam uit op 370 dollar in totaal... Slik! Laat maar! Dan maar in Nederland naar een hockey wedstrijd.
Nog wat door de stad gelopen en kwamen uit bij een nagelstudio. We dachten, laten wij eens gek doen en ons nagels een keer mooi laten maken, aangezien wij dit nooit hebben in verband met het werk. We kwamen wat bij een vage studio binnen, maar het resultaat mocht er zijn. De handen zijn lekker verwend.
Rond 18.00 uur weer in het hotel, ons klaar gemaakt en op naar The Cactus Club. Hier hadden we gister ook gezeten. We vonden het er zo gezellig, dus nu maar weer heen. Jammer genoeg stond er wel een rij voor de ingang, dus mochten we nog 3 kwartier wachten. Maar het was het wachten waard. We hebben heerlijk gegeten en nog een aantal lekkere cocktailtjes gedronken.
Na een gezellige avond zijn we de straat weer opgegaan om de mensen te bekijken voor Halloween. Het weekend voor Halloween (wat officieel woensdag is), wordt het hier groots gevierd op de zaterdag. Veel mensen verkleed op straat, leuk om te zien!

Zondag 27 oktober
Ook vandaag weer te laat voor het ontbijt. Dus maar weer een stevig ontbijt gehaald bij The Dutch. We hadden verwacht dat de klok ook hier een uur achteruit ging, maar dit is niet het geval. We waren even in de war met de tijd.
Na het ontbijt hebben we een fietsenverhuur opgezocht. We wilden vandaag door het Stanleypark fietsen, dit moet prachtig zijn. En tot ons grote geluk (alweer) super mooi weer! De zon scheen volop en de lucht was prachtig blauw. Officieel is het nu regen seizoen, maar wij hebben hier tot nu toe niks van meegekregen.
Rond 12.00 uur zijn we op de fiets gestapt en naar het prachtige Stanleypark gegaan. De bomen stonden er geweldig bij en we hebben heel wat mooie foto's gemaakt. We konden heel erg merken dat het zondag, en mooi weer was. Veel sporters, fietsers, honden, hardlopers en mensen op skeelers door het park. Hier een paar uren rond gefietst, erg genoten van de zon en veel foto's gemaakt.
Rond 17.30 uur de fietsen weer ingeleverd! Weer een sportieve dag!
Via het centrum moesten we terug naar het hotel. Hier heeft Jessler dan eindelijk mooie nieuwe schoenen gekocht. Aangekomen in het hotel vonden we het tijd voor een maskertje. Even relaxen, voor de grote reis naar huis.
We hebben even een uurtje lekker niks gedaan, heerlijk opgefrist en opgetut. En daarna maar op zoek naar wat eten..
Rond 22.00 uur weer in het hotel, nog lekker voor de tv gehangen en daarna maar gaan slapen.

Maandag 28 oktober
Vandaag de officiele laatste dag! Jessler alweer lekker vroeg wakker en heeft het ontbijt gehaald. Aukje nog diep in coma.. Dus Jessler had ontbijt op bed meegenomen! Erg lief!
We zagen vanuit ons bed een lekkere bende in de koffers. Hoe moeten we dit nu hebben!!?? Eerst de vieze kleding maar vast wassen, koffer op de kop en inpakken maar!! Leuke klus!
Toch nog wel veel gekocht de afgelopen 2 maanden....
De zon scheen vandaag ook weer, dus weer lekker buiten genieten.
Morgen nog even de laatste dingen en om 15.30 uur vliegen! We worden verwacht woensdag 14.00 uur op Schiphol. We zijn erg beniewd naar het kale Nederland, nu er geen bomen meer over zijn!
Vast een mooi uitzicht!
Allemaal tot snel en bedankt voor jullie belangstelling en de reacties! Wij hebben echt een super vakantie gehad. Om nooit weer te vergeten! Veel gezien en gedaan en erg getroffen met het weer! De tijd is helaas gevlogen, maar ook weer fijn om naar huis te gaan!!

Dikke tut fan Jessler & Aukje

• 29 Oktober 2013 - 11:05

Kor:

voorzichtig en uiteraard welkom in nederland ( friesland )
    met heel veel belangstelling naar jullie verhaaltjes uitgekeken eigenlijk jammer dat het nu afgelopen is.
    maar .............. ik kijk uit naar de 2 verzoekjes die ik aan jullie gedaan heb en jullie ook hebben ingewilligd :-) ik kan niet wachten.

• 29 Oktober 2013 - 14:35

Douwe:

Glad you had a good time. Next time stay a little longer. XOXO