Dag 43/44/45/46/47/48 - Reisverslag uit Victoria, Canada van Jessler & Aukje - WaarBenJij.nu Dag 43/44/45/46/47/48 - Reisverslag uit Victoria, Canada van Jessler & Aukje - WaarBenJij.nu

Dag 43/44/45/46/47/48

Blijf op de hoogte en volg Jessler & Aukje

21 Oktober 2013 | Canada, Victoria

Dinsdag 15 oktober
6.00 uur ging de wekker, snel ontbijten en met de tram naar het busstation. Om 7.30 uur zou onze bus richting Vancouver gaan. Deze had wat vertraging. Al met al vertrokken we 8.30 uur voor een lange rit door de Rocky Mountains. Onderweg zijn we een aantal keren gestopt. We hebben van het uitzicht genoten en veel geslapen.
's Avonds rond 21.00 uur waren we aangekomen in Vancouver. Met de taxi naar het hotel en nog even ergens gegeten. Maar vroeg op bed, we waren gesloopt van de lange busreis.

Woensdag 16 oktober
Na een heerlijke nacht met veel slaap en een goed ontbijt, op naar Vancouver Island. In het hotel in Vancouver hadden we nog snel even een hotel in Victoria (Vanvouver Island) geboekt voor de komende 2 dagen. Weer met de bus op reis. We moesten ongeveer nog 2 uren rijden naar de boot die naar het eiland vertrok. Dit duurde ook bijna 2 uren. Daarna maar weer in de bus en op naar het hotel in het prachtige Victoria. De zon scheen volop. We waren gelijk verkocht. Wat een andere wereld vergeleken met de rest. We zijn een stuk gaan lopen door de stad, en kwamen al snel bij een haven uit. Het was hier super mooi. De zon ging langzaam onder en hebben hier heerlijk van genoten. Veel foto's gemaakt. We kwamen een scooterverhuur tegen. Dit leek ons super leuk, we waren helemaal enthousiast. Dit is wel wat voor morgen. Ook zagen we in de haven dat je walvissen kunt spotten op de oceaan. En dit willen wij natuurlijk niet missen.
We hebben nog wat rond gesneupt, even een drankje gedaan en lekker gegeten.

Donderdag 17 oktober
Vandaag alweer prachtig mooi weer! Tijd voor een scooter ritje! Vol enthousiasme zijn we naar de verhuur gegaan. We vertelden de man dat we 2 scooters wilden huren. Geen probleem, maar hij had wel een credit card nodig. En omdat wij die niet hebben, was dit nogal een probleem. Cash wilde hij niet aannemen en op een andere manier was ook niet mogelijk. Wij helemaal sneu en chagrijnig de winkel uit! Tot Aukje op het heldere idee kwam dat Jessler thuis een creditcard heeft, en het nummer van de kaart wel bij zich heeft. Wij weer opnieuw proberen. Dit was eigenlijk tegen de regels, maar de beste man maakte een uitzondering voor ons. Hij het nummer intoetsen, maar hij had ook een verval datum van de kaart nodig. Laten we deze nu net niet hebben. Snel Jessler haar mem bellen of zij het na kon kijken. Helaas was zij niet thuis, dus konden we nog niks. Ze is voor ons snel naar huis gegaan om te kijken voor het nummer (nog heel erg bedankt daarvoor!!!). Wij weer helemaal sneu naar buiten. Gelukkig hadden we gister een Dutch Bakery gezien. Dus laten we ons humeur hier maar mee verblijden.
We kwamen in een soort bakkerij met een restaurant. Hier werden allerlei lekkere Nederlandse koeken en taarten verkocht. We keken even onze ogen uit. In het restaurant hebben we kroketten besteld. Hier werden wij wel een beetje vrolijk van. Als toetje nog een tompoes!
We hebben nog wat contact gehad met geemigreerde Nederlanders. Zij komen hier veel. Wonen hier al vanaf hun 4e, maar spreken nog vloeiend Nederlands. Dit verbaasde ons.
Aukje kreeg een sms van Jessler haar moeder.. Jessler haar mobiel had nergens bereik. Wij blij, want hier stond de vervaldatum van de kaart op.
Poging nummer 3, weer terug naar de scooterverhuur. De beste man zag ons alweer aankomen. Hij voerde het nummer weer in, en wonder boven wonder werkte dit! Wij mochten een scooter huren. Super, wat waren wij blij!! We kregen wat instructies en hadden elk ons eigen scooter. We hadden 3 uren tijd om de scooter weer in te leveren. Dit was net voor sluitingstijd. Tuuurlijk, geen probleem! Willen jullie ook een kaart mee? Nee natuurlijk niet zeiden wij. Wij vinden onze weg wel.
We hebben heerlijk getourt. Zijn langs de oceaan gereden. Een aantal keren gestopt en heerlijk genoten van de zon. We hebben veel mooie dingen onderweg gezien en hebben een redelijk stuk van het eiland verkent. Ook heel erg genoten van de mooie bomen en kleuren.
Tot dat we er achter kwamen dat het half 5 was, en we geen idee hadden waar we waren. We kwamen iemand tegen, snel de weg vragen. En het bleek dat we een aardig eindje uit de richting waren. Wij snel plankgas op de scooter richting Victoria. En natuurlijk zaten alle stoplichten niet mee! We hadden het geluk dat we de goeie richting opgingen, maar geen idee hadden waar we waren.
Goed om ons heen kijken of we iets herkennen, maar dit was natuurlijk niet het geval. Het was al 5 voor 5 en hadden nog maar 5 minuten.. Helaas nog niks bekends tegengekomen. We gingen een zijstraat in en stonden te wachten bij het stoplicht. We keken om ons heen en zagen scooters staan! Yes, we hadden het gevonden! Net buiten de tijd, maar het kon ons niks schelen. Wij hadden een super tocht gehad!
De beste man was niet heel erg vrolijk en kon onze humor niet echt waarderen. Maar hij was verder niet boos. Wij konden er heel erg om lachen en waren nu erg bevroren door de wind.
Even om een lekker bakje koffie en thee in een restaurant om wat op te warmen. Eenmaal opgewarmd zijn we nog bij de winkeltjes langs geweest. Veel mooie (oude) gebouwen in het centrum van Victoria. Helaas zijn hier wel heel veel zwervers die bedelen. Ook erg veel jonge mensen! Dit is een min puntje van de stad.
Rond 20.00 uur weer terug in het hotel. Aan het hotel zat nog een kroeg/restaurant vast. Hier nog een lekkere cocktail gedronken.

Vrijdag 18 oktober
Vandaag de walvissen dag! Om 10.30 uur moesten wij ons melden bij de haven. We hadden ons nogal warm aangekleed, want dit werd geadviseerd. Het weer was alweer goed, de zon was er weer bij! We kregen instructies over het walvissenspotten en kregen nog een heel mooi dik pak aan. Dit was voor de warmte op de speedboot. Dit was geen overbodige luxe. Met nog 10 mensen zaten we in de speedboot. We hadden 3 uren de tijd om walvissen te vinden. In het begin leek het er alweer op dat wij pech hadden.. Geen walvissen te vinden. We zijn naar een andere plek gegaan en zagen daar dan eindelijk de grote walvissen! Wat een mooie dieren! We hebben een stuk of 7 walvissen gezien. Ook was er 1 met een jong. We konden ze soms maar net op de foto krijgen, dit bleek nogal een lastige klus. Daarna op zoek naar een orka, deze konden wij helaas niet vinden. Dan maar zeehonden spotten. We zijn naar een eiland gevaren en daar zaten wel 100 zeehonden. Wat een stank en wat maakten ze een lawaai!
Na 3 uren ronddobberen op de oceaan zijn we met sneltrein vaart weer naar de haven gevaren. Door de golven klapte de boot erg op het water. Dit noemen ze turbulentie en dit hebben we gevoeld. Het eten kwam ons nog net niet omhoog.
Ondanks onze vele kleding toch wel iets bevroren. Eerst maar even warm worden in een restaurantje en nog heerlijk genoten in de zon. We waren een beetje dizzy van de trip. Het leek ons goed om maar even een uurtje te slapen. Onze plannen waren om even een hapje in te eten in het restaurant/kroegje dat aan het hotel vast zat en dan maar weer terug te gaan. Maar het werd steeds gezelliger en drukker. Dus zijn wij toch maar gebleven. Tafels en stoelen werden weggehaald en veranderde in een dansvloer. De muziek werd luider en de mensen gingen dansen. We hebben een super gezellige nacht gehad. Veel contact met nieuwe mensen gemaakt. Het viel ons nogal erg op dat de vrouwen er hier gewaagd bij lopen (super laag decollete, korte rokjes, blote benen en veel blote navels). Vergeleken met hen waren wij eskimo's.
Met ons goede gedrag lagen wij 6.00 uur op bed. Dit geeft wel aan hoe gezellig het was.

Zaterdag 19 oktober
Pff.. wat was het al snel ochtend. Het ontbijt van het hotel dit keer maar overgeslagen. 11 uur uiteindelijk uit bed. Officieel zouden wij vandaag vertrekken naar een Nanaimo, maar hebben gevraagd of wij nog een extra nacht mochten blijven. Geen probleem. Dus konden wij ook lekker rustig aan doen. Het ontbijt maar bij Cora gehad. Dit is een restaurant waar veel fruit wordt geserveerd. Na een goede bak koffie/thee en een fruitcocktail voelden we ons iets beter.
We hebben maar alvast hotels geboekt voor de laatste week. Door een klein foutje met het boeken van een hotel, zouden we van zondag op maandag in Parksville slapen. Het was eigenlijk de bedoeling om 2 nachten in Nanaimo te verblijven. Dit is nu 1 nacht geworden.
Langzaamaan voelden we ons weer iets brakker en vermoeider worden, en zijn nog maar even op bed gaan liggen.
We hebben ons daarna klaar gemaakt voor weer een avond stappen! Nu maar besloten om het vanavond echt niet laat te maken.
Eerst nog een bodem gelegd en een lekkere cocktail gehad. We zijn weer naar de kroeg van gister geweest, en hebben hier nog een aantal drankjes gehad. 1 van de jongens die we vrijdag ontmoet hebben, nam ons mee naar een andere discotheek in de buurt. Het was hier beregezellig. Hierna nog even gesnackt.. Het bleek alweer 4 uur te zijn. De taxi teruggenomen naar het hotel en al met al om 5 uur weer op bed!

Zondag 20 oktober
Ja, vandaag was het eigenlijk nog iets zwaarder dan gister. We hebben het ontbijt vandaag maar wel meegepikt, dus half 10 maar uit bed. Om 11.00 uur moesten wij uitchecken. We zijn met de bus van 12.15 uur naar Parksville gegaan. Dit was nog wel een 3 uren rijden.
We stapten uit in een iets klein/rustig dorpje. De taxi genomen naar het hotel en dit leek heel goed.
We hebben vandaag weinig zin om iets te doen. Dus zitten we hier voor jullie een mooi verhaal te typen en de was te doen :)!
Nog een even een hapje eten en niet te laat op bed. Morgenvroeg richting Nanaimo!

P.S. Erg leuk om alle reacties van jullie te lezen!! En heel erg leuk dat jullie allemaal geinteresseerd in onze verhalen zijn!

• 21 Oktober 2013 - 17:52

Eeuwe:

Al wer een prachtig verhaal, ik bin beneid wat der nog komt.
    Ik hoopje dat jim der nog efkes genietsje kinne, mar neije wieke helje ik jim wer op.
    Oant dan. gr Heit.

• 21 Oktober 2013 - 19:14

T Tinie:

Tjonge wat een zwaar leven ha ha , eten drinken, op descooter en een drankje!!geniet er maar van voor je het weet is het 30 oktober!

xxx tante Tinie

• 21 Oktober 2013 - 19:38

Anneke:

No no, wat in " swier" leven ha jim der:).
    Kinne jim noch efkes bekomme yn dit lytse, restiche doarpke...
    Of sille jim it der in nei leven ynblaase?
    Succes mei de wask!

xxmem

• 21 Oktober 2013 - 20:51

Elske W.:

Party animals, mar jim ha gelyk hjer!!!

• 22 Oktober 2013 - 10:57

Dieke:

Wot ha jim wer wot mei makke& mei die scooters haha:P
    Nog mar lekker geniete fan jim leatste wieke!
    Tot snel xxx

• 23 Oktober 2013 - 16:42

Geke:

Goh, jimme leste wike alwer, "de laatste lootjes". haha, mar dizze binne wol te dwaan, leau ik.
    Noch hielfolle nocht en wille dere en in hiele goede reis werom. Ek noch wer yn De Bus gegreep ik fan jim heit.
    En..wy sjogge alwer ut nei de leste ferslagen!? ( op pc of live)
    Leafs Geke en famylje.

• 23 Oktober 2013 - 23:02

Buurvrouw Dick Van Ruler:

Meiden, meiden, wat schrijven jullie prachtige verhalen en wat genieten jullie overal van. Dit kan niemand jullie ooit meer afnemen. Neem het er nog maar lekker van deze laatste paar dagen.
    Hartelijke groeten van ons beiden.