Dag 36/37/38/39/40/41/42 - Reisverslag uit Calgary, Canada van Jessler & Aukje - WaarBenJij.nu Dag 36/37/38/39/40/41/42 - Reisverslag uit Calgary, Canada van Jessler & Aukje - WaarBenJij.nu

Dag 36/37/38/39/40/41/42

Blijf op de hoogte en volg Jessler & Aukje

14 Oktober 2013 | Canada, Calgary

Dinsdag 8 oktober
Vandaag lekker wakker geworden in Whitefish en een heerlijk ontbijt gehad. We hadden grote plannen voor vandaag. Wandelen, natuur verkennen en van het weer genieten. Maar helaas, eenmaal buiten werden onze plannen aangepast.. Het regende, en regende en regende. Dus maar met de auto aan het touren. We hebben veel mooie natuur gezien, maar zijn niet echt buiten de auto geweest.
Eindelijk was de regen iets gestopt en zijn we bij het eerste dorpje maar uitgestapt. Dit bleek hier vreselijk dood te zijn. Zelfs het museum bleek gesloten. Wij maar weer in de auto en zijn naar een ander dorpje gereden en gestopt bij museum; The Miracle of America. Veel geschiedenis en oude voorwerpen van America gezien. Een oud stoffen museum met een oud vrouwtje die zo uit de jaren 1900 kwam.
Na in totaal ongeveer 4 uren touren in de omgeving, maar weer naar Whitefish gereden. Nog wat gesneupt in de leuke winkeltjes en rond 18.00 uur weer in het hotel. 's Avonds nog even in een plaatselijke bar gezeten voor een lekker drankje en heelijke nacho's.

Woensdag 9 oktober
Vandaag weer uitgecheckt en onze tour richting Calgary voortgezet. We wilden nog ergens overnachten en zijn in Lethbridge gestrand. Niet een heel groot stadje, maar er was wel van alles. Een netjes hotel en prachtig mooi weer. We wilden nog even van het weer genieten en zijn naar een park gereden. Hier heerlijk gewandeld en genoten. Na ongeveer een half uur zoeken zijn we in een restaurant beland. (Voor fastfood hoef je niet zolang te zoeken). Wat hebben we hier heerlijk gegeten, Jessler een lekkere pizza met als toetje Creme Brulee en Aukje ging voor de sushi! De avond was nog jong en we hadden nog wel zin om iets te ondernemen.. we zijn in de bios beland. Er draaiden niet heel veel (leuke) films, maar hebben maar gekozen voor Don Jon. Achteraf toch best wel een foute film, waarschijnlijk erg leuk voor de jongen.. (Ben je nieuwschierig....zoek het maar op)!!!

Donderdag 10 oktober
11.00 weer uitgechekt en maar echt richting Calgary. Nog 2 uurtjes rijden. Het hotel al snel gevonden zonder gps, maar met de kaart. Erg trots op onszelf in deze grote stad. Rond 15.00 uur zijn we maar richting downtown (het centrum) gelopen. We dachten, we lopen hier zo even heen, maar dit bleek niet het geval. Gelukkig halverwege de trein maar gepakt, ideaal want het was toch verder dan gedacht! De trein was erg vol, en we stonden allemaal half tegen elkaar aan. Bij 1 van de haltes ging de trein niet meer verder. Na een aantal minuten kwam er al een man aan, kwam binnen in onze wagon en vroeg of er iemand gewond was en of we allemaa wel okee waren. Wij keken allemaal verbaasd en vertelden dat het goed ging. Bleek dat Aukje tegen een noodknop aanstond. Oeps... Gelukkig had niet iedereen het door.. Weten we ook weer hoe dit werkt!
Eenmaal uitgestapt gingen we op zoek naar het centrum, maar dit was erg lastig te vinden. Overal straten met vreemde adressen. Bleek dat er weer een grote mall aanwezig was. Hier hebben we weer een paar uren rondgelopen en veel winkels blij gemaakt met onze aankopen :)! Hier nog lekker Chinees gegeten. Het was weer was weer vreselijk, het was maar goed dat we in een winkelcentrum waren. Na een lange shopdag maar weer naar het hotel en 's avonds de auto gepakt naar een restaurant en nog iets gegeten.

Vrijdag 11 oktober
Vanuit ons raam, achter het hotel, bleek een stadion te zitten. Wij wilden dit wel even van dicht bij bekijken. We zijn hier heen gelopen en het bleek een Olympisch stadion te zijn, waar nu American Football wedstrijden worden gespeeld. Ook was er nog een atletiek baan en honkbalveld. We zijn nog een stuk verder gelopen en kwamen daar een ijshockey/volleybalhal en zwembad tegen. We vroegen een jongen die bij de ijshockeyhal zat of er dit weekend ook een wedstrijd was. Dit kon hij ons niet duidelijk vertellen. We zouden zelf wel op onderzoek gaan. We zijn bij alle hallen nog even naar binnen geweest en foto's gemaakt.
We wilden graag nog even naar de schaatsbaan waar de wedstrijden worden gehouden. Dit bleek nog wel redelijk dichtbij te zitten. Dit was wel een loopje waard. De ijshal grensde aan een universiteit met allerlei sporthallen voor veel verschillende sporten. We hebben nog wat foto's fan de ijsbaan gemaakt, helaas zelf niet een rondje geschaatst.
Ook al hadden we hier wel even zin in!
We zijn weer naar het hotel gelopen, hebben de trein gepakt en zijn naar downtown gegaan. Eerst even lunch gehad en veel van de stad verkent. We werden gek van alle straten, net een doolhof. Ook nog door Chinatown gelopen, wat ons eigenlijk iets tegenviel.
Eerst weer naar het hotel, Jessler nog in slaap gevallen tot 19.30 uur, ons klaargemaakt en weer richting Downtown gegaan voor een hapje eten. We zijn beland in een steakhouse. Dit is het eerste restaurant dat we niet het gevoel kregen dat we moesten eten en betalen en snel weer weg. We hebben hier heerlijk genoten van het lekkere eten en een glas wijn. Gelukkig hadden we voor de eerste keer ruimte voor een toetje.. Wat een geluk voor ons! We hadden een heerlijke warme appeltaart met daaroverheen caramelsaus en een bol vanilleijs!! Het water loopt ons nog in de mond!
Na het lekkere eten nog een cocktail gedaan in de kroeg. Rond 12.00 uur weer in het hotel.

Zaterdag 12 oktober
Vandaag niet zoveel in de planning. Na het ontbijt even de was doen (moest nodig weer een keer gebeuren) en de kamer een beetje netjes maken. Na 12 uur hebben we de auto gepakt en zijn we naar greyhound gereden. Dit is een bus maatschappij. Hier hebben we de bus voor dinsdagochtend geboekt richting Vancouver.
Helaas was het wat moeilijk te vinden, omdat Calgary een ingewikkelde stad is qua verkeer en straten.
We zijn met de auto richting uptown gereden, dit is ook een soort centrum. We hebben lunch gehad in een bierhuis. Daarna nog even door de lange straat gelopen en wat winkeltjes bekeken. Hier zijn heel veel restaurantjes en halloween artikelen. Van de serveerster in het bierhuis kregen we de tip om naar Kensingtonstreet te gaan. Hier bleek ook van alles te zijn. Dit wilden wij natuurlijk wel even zien. Eenmaal daar viel het allemaal best wel tegen. Na wat rondrijden nog beland bij een kleine markt. Hier wat gesneupt en buiten van het mooie weer genoten.
Rond 17.00 uur maar weer richting het hotel. Toch wilden we nog even een gokje wagen bij het ijshockey om te kijken of er een wedstrijd voor vanavond is. We hadden geluk, de Dino's speelden om 18.00 uur. Hier tickets voor gekocht en om 18.00 uur zaten wij voor de wedstrijd. Wat een spektakel en een super leuke sport! Beetje sensatie, houwerij en verveeld niet snel. De wedstrijd duurde 3x 20 minuten. Om 20.30 uur zaten wij een beetje verkleumd in de auto. Maar wat een super leuke avond!!
Nog even wat gegeten in een restaurant, en we zouden nog ergens een drankje doen. Eigenlijk hadden we hier beide geen zin meer in, maar toch weer in de auto gestapt. Eenmaal onderweg zijn we maar omgekeerd richting het hotel en al snel in slaap gevallen.

Zondag 13 oktober
Wat een prachtige dag vandaag! De zon scheen volop en het was niet koud. We wilden er wel even lekker op uit vandaag. Maar eerst nog even een uurtje familiecontact via de wifi. We zijn eerst nog beland bij een museum; Fort Calgary. Dit ging veel over de geschiedenis van Calgary. Best wel interessant. Na 1.5 uur rond hebben gelopen, wilden we nog even lekker buiten zijn. De dierentuin leek ons wel een goed idee. Maar helaas, deze bleek gesloten. Wij de snelweg weer op, en zagen nog een bordje met zoo. Deze maar gevolgd. Wij dachten er zullen dan wel 2 zijn.
En ja hoor, de ingang was aan de andere kant. We zijn door het mooie park gelopen, eerst door een stuk van dinosaurussen. Wij hebben eigenlijk meer naar de mooie bomen en kleuren gekeken, echt prachtig. Toen hebben we het dierengedeelte opgezocht. Wildlife van Canada. Want wat wij in het wild niet kunnen vinden, zoeken wij zelf wel op! Hier kwamen we onder andere de grizzly beer, zwarte beer, wolf en een familiesoort van de leeuw tegen. Ook hebben we nog bizons, pinguins, uilen, berggeiten en schapen, een edelhert en andere soorten vogels gezien. Helaas was het Afrikaanse gedeelte van de dierentuin dicht. Afgelopen juni is een gedeelte van de dierentuin (wat op een klein eiland staat) overstroomt, en dit wordt nu weer opnieuw opgebouwd. Vandaar dus dat wij eerst voor een dichte dierentuin stond. Helaas voor ons geen nijlpaarden, tijgers, olifanten en giraffen te zien. Na mooi wat uurtjes hier te hebben rondgelopen en van het mooie weer genoten zijn we weer naar het hotel gegaan. Aukje nog even een uurtje geslapen en in de avond naar uptown gereden. Hier hebben we in een Italiaans restaurant gegeten en daarna heerlijk uitgebuikt voor de buis.

Maandag 14 oktober
Vandaag Thanksgiving in Canada! Veel winkels en zaken gesloten. Voor 12.00 uur hebben we de auto ingeleverd. Thanksgiving wordt hier groots gevierd met veel eten (vooral kalkoen) en familie. Dit lijkt eigenlijk wel op de kerst. Wij vieren vandaag onze eigen Thanksgiving! We hebben besloten om vanavond luxe uit eten te gaan. Verder ons vandaag voorbereiden op de reis naar Vancouver. 7.45 uur vertrekken we en komen rond 22.00 uur aan! Het zal een lange (reis)dag worden!
Happy Thanksgiving allemaal!!

• 14 Oktober 2013 - 21:10

T Tinie:

wat een belevenissen ,ongelofelijk! en wat vliegt de tijd.
    nog fijne dagen en tot snel!

xxx

• 14 Oktober 2013 - 21:28

Yvonne (Nicht Van Jess):

Hallo Dames.

Wat een verhalen zeg. Super leuk!
    En ik lees wel dat eten daar erg belangrijk is (Vandaar dat vele Amerikanen 'dik' zijn ;p)

Jullie maken echt een reis om nooit meer te vergeten!
    Écht wauw!

Nog heel veel plezier daar!

Groetjes.
    Yvonne

• 14 Oktober 2013 - 21:55

Corriena:

Famkes!

Wat een mooie verhalen en wat ondernemen jullie veel leuk leuk!! we missen jullie wel op de poli hoor, maar alles gaat gewoon door. Dus geniet er nog maar even lekker van!

Dikke tut c.

• 15 Oktober 2013 - 00:32

Alma:

Dussss, dat ijshockey is sa leuk, lit mar sitte mei die follybal....nee dochs hoop ik ?? Haha, geintsje fansels! Goeie reis nei Vancouver, op nei de Suspension Bridge

• 15 Oktober 2013 - 10:38

Eeuwe:

Sa te sjin vermeitsje jim jim wol, der wurd goed yten kinne we oan de foto's wol sjin en genoag sjopt.
    Mar ik vreegje mie oa, hoe krije jim alles mei nei Fryslan, mar jim rede jim der ek wol mei tinkt mie.
    Genietsje der nog mar efkes goed van de natoer, en meitsje mar een protte foto's.

Gr Heit

• 15 Oktober 2013 - 11:33

Geke:

Tsjonge, jonge wat in prachtige reis meitsje jimme derfan. Genietsje dogge jimme folop, dat meitsje wy wol ut de feslagen en foto's op. Goede reis mei de bus en fierderop. Straks michellinpopkes yn De Pein e.o.? Haha, it liket allegearre super lekker wat jimme dere ite. Sushi, tapas, pizza ensfh. Ynternasjonaal dochs?
    Jimme ha gelyk, genietsje derfan en wy binne krekt as jim heit beneid nei hoe jimme " bepakt en bezakt" thus komme sille. Sukses en noch folle nocht en wille foar de leste wiken tawinske.
    Ek noch betanke foar de moaie kaarten (Folkje en us) ut Canada.
    Groetnissen en leafs fan famylje Paulusma