Dag 18/19/20/21 - Reisverslag uit Toronto, Canada van Jessler & Aukje - WaarBenJij.nu Dag 18/19/20/21 - Reisverslag uit Toronto, Canada van Jessler & Aukje - WaarBenJij.nu

Dag 18/19/20/21

Blijf op de hoogte en volg Jessler & Aukje

24 September 2013 | Canada, Toronto

Vrijdag 20 september.
Vanochtend weer vroeg vertrokken, na een goed ontbijt, richting de familie van Jessler in Dunville. Na ongeveer 1 uur rijden zijn wij hier aangekomen. Ze wonen op een boerderij in the middle of know where. Maar wel heel mooi! Eerst een bakje koffie met een stuk koek. Daarna de boerderij verkent. Hele leuke, aardige mensen met 5 oudere kinderen. Zij zijn het huis allemaal uit, maar komen bijna elke dag langs. De zonen werken alle 3 op de boerderij en willen zelf ook allemaal boer worden. 1 van de jongens kwam met een soort buggy auto aan!
Hier moesten wij natuurlijk even op skeuren!
Dit ging ietsje wilder dan zij en ook wij hadden verwacht! Wat een lol. Skeuren over de bulten, door het land, in het bos en door de maisvelden. We hebben zo gelachen, zaten onder het zand en de blubber, maar hebben ons prima vermaakt!
Aan het einde van de middag zijn we nog naar het huis van de zoon van Cathy gegaan. Zij hebben 5 kinderen, een groot huis en heel veel land voor de boerderij. Zij hebben een varkens boerderij.
Rond 19.00 uur gegeten, heerlijke hollandse kost! Aardappelen met sju en snijbonen. We hebben ons klaargemaakt en zijn met Mike (de zoon van Cathy) en zijn vrouw Naomi naar een feest gegaan van vrienden van hen. Hier zaten we lekker buiten bij het kampvuur. Veel gepraat met de vrienden van hen. Zij hebben allemaal wel familie in Nederland of Friesland wonen, of zijn er ooit geweest. Erg leuk!
Rond 23.30 uur weer terug naar het huis van Auke&Cathy gegaan.

Zaterdag 21 september
We zouden met Cathy naar de Dutch fair, waar allerlei kroketten, oliebollen en Nederlandse producten verkocht worden. Dit wordt 1 keer in het jaar gehouden. Ook allerlei Nederlandse spelletjes.
Maar helaas, het regende, en regende en regende nog meer! Dit leek ons toch niet zo handig, omdat de fair buiten gehouden wordt.
Het leek Cathy dan wel leuk om naar de mall (winkelcentrum) in de buurt te gaan. Dit was nog wel ongeveer 1 uur rijden. We hebben hier lekker geshopt, rond geslentert en gegeten.
In de middag weer terug gegaan. Eerst nog bij een Nederlandse groenteboer gestopt, appels en appeltaart gehaald.
Het regende nog steeds! Daarna doorgereden naar Dunville, om naar de Dutch shop te gaan. Hier worden allerlei Nederlandse producten verkocht, zoals; klompen, honig soep, hagelslag, NL kaas, Venco drop, vlees, maggi, ontbijtkoek etc. Grappig dat ze dat hier hebben. Maar in dit gebied wonen erg veel Nederlanders en Friezen.
En helaas regende het nog steeds! Toen maar weer terug naar huis.
Cathy werd gebeld door Naomi, zij vroeg of wij met haar naar de bios wilden die avond. Natuurlijk zeiden wij ja!
Snel gegeten, klaargemaakt en rond 19.00 uur naar de bios. We gingen naar de film; we are the Millers.
Een leuke comedie en we konden alles goed volgen! Een aanrader!
De bios is hier wel iets anders dan in Nederland. Er is geen pauze tussendoor, dus als je naar de wc moet, doe je dit maar onder de film.
Veel eten! Na de film zijn we weer naar huis gegaan.

Zondag 22 september.
Heerlijk geslapen, en ook de zon scheen weer. We hebben ons klaargemaakt en zijn met Auke & Cathy naar de kerk gegaan. De mensen in dit gebied zijn erg betrokken bij de kerk. Na de preek nog koffie drinken. Hier hebben we met veel Nederlanders en Friezen gesproken. In deze kerk komen eigenlijk alleen maar ex-Nederlanders/Friezen en eigenlijk geen 'echte' Canadesen. Dit was voor ons wel leuk, zo konden we met veel mensen praten. En zij waren allemaal erg geinteresseerd in ons!
En we hadden geluk, we kregen taart! Er was iets te vieren..
Daarna weer naar huis gereden en bij Cathy gegeten. Haar dochter Melissa was er ook met haar kleine zoontje Lucas. We hebben onze spullen gepakt en zij hebben ons naar de trein gebracht. Dan op richting Toronto.
Na een uur in de trein gezeten te hebben, uitgestapt in de grote stad. Eerst maar opzoek naar een (goedkoop) hotel. Dit was nogal lastig. Veel rondgelopen met onze grote koffers, een taxi genomen etc.
Uiteindelijk toch een hotel gevonden. Niet heel erg goedkoop, maar we konden er mee door. Erg luxe en mega groot! We hadden een super mooie kamer.
Rond 19.00 uur maar op zoek gegaan naar een restaurant, want onze maagjes knorden nogal! We zijn beland in het Hardrock Cafe. Heerlijk gegeten en in de grote stad geslentert! Erg veel mensen, zwerfers, verslaafden en kakkers haha! Je ziet hier van alles. En je hoort alle talen voorbij komen. Toen maar weer naar ons hotel en van het mooie uitzicht genoten (16 hoog). Veel lichten en hoge gebouwen! Erg mooi.

Maandag 23 september.
Heerlijk geslapen in ons alweer mega kingsize bed. Eerst maar even ontbeten in Tim Hortons (is hier een erg bekend koffiecorner). We hadden geen ontbijt bij ons hotel..
Daarna de echte toerist uitgehangen in Toronto. We hadden de avond daarvoor een gratis kaartje gekregen van een mevrouw in het hotel, voor de sightseeing bus! Alleen was dit kaartje niet meer geldig.
Wij in de bus, konden gelukkig wel overal in. Veel gezien van de stad!
Vlak bij de CN tower zijn we gestopt. Hier konden we verder met een boottocht van 45 minuten. Ook veel gezien, maar wat was het koud! De zon scheen wel, maar het waaide vreselijk.
Daarna eerst maar even lekker opgewarmt in een restaurant, genaamd; Amsterdam Brewhouse. Hier was niet heel veel Amsterdams aan, maar het was een soort brouwerij voor bier.
Hier heerlijk buiten in de zon gezeten, een lekkere pizza gegeten en van het weer genoten.
Daarna de bus weer teruggepakt richting onze straat van het hotel.
Hier zijn we nog weer in een mall geweest. Veel rondgelopen. Daarna nog naar het hotel, spullen gepakt, want morgen vertrekken we met het vliegtuig naar Edmonton!
Hier zullen we opgehaald worden door familie van Aukje.

• 24 September 2013 - 09:50

Eeuwe:

Pracht verhaal, en ik hoop dat jim ek san mooie tyd ien Edmonton ha.
    Groetsjes Heit.

• 24 September 2013 - 10:06

Elske:

Hoe toevallig is dit!!! Jan hat een half jaar in Dunville stageron by een boer, syn frou wurket in de Dutch shop en is bevriend mei Cathy! 3 jier lien binne wij der op fakansje west in Dunville, haha leuk! X

• 24 September 2013 - 17:39

Minke:

Hoi Jessler en Aukje! Wot een leuke verslagen ha jim steeds! Ik lès it mei een protte plesier!
    Ik hoop dat jim de komende tiid nog bot geniete sille en ik sjog wer ut nei it volgende verhaal:)

Dikke tût Minke

• 25 September 2013 - 00:19

Jan:

Wat leuk om jullie zo te volgen, prachtige verhalen, als jullie denken wie is dit? ik ben een neef van Aukje har heit Jan van Eise Maaike.

Groetsjes en nog een heel mooie tyd.

• 25 September 2013 - 14:15

Geke:

Hoi Aukje enJessler, Goh, wat sjogge jimme in protte, wy genietsje fan jimme ferslachjouwing. En wat in moaie foto,s, Ek moai dat jimme dere safolle famylje ha, hja witte presys wer't je wat sjen kinne. En viceversa Amerika/Canada, moai hjer! No dus yn Edmonton, wy binne al wer nijsgjirrich nei de nije ferhalen en foaral de foto's. Have fun en genietsje! Wy folchje jimme. Groetnissen fam. P. (omke&tante fan Aukje) fan De Pein.