Dag 7/8/9/10 - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Jessler & Aukje - WaarBenJij.nu Dag 7/8/9/10 - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Jessler & Aukje - WaarBenJij.nu

Dag 7/8/9/10

Blijf op de hoogte en volg Jessler & Aukje

13 September 2013 | Verenigde Staten, Nashville

Maandag 9 september
Vandaag vroeg uit bed. Rindert zou ons rond 9.30 uur oppikken voor een lange autorit richting Nashville (de muziekstad).
Alle spullen hebben we meegenomen richting Douwe zijn huis, vlakbij Detroit. Rond 11.30 uur reden we dan richting Nashville.
's Avonds 21.00 uur dan eindelijk aangekomen. Eerst maar een lekkere duik in het zwembad, want het was super heet buiten (34 C)! Lekkere verkoeling gehad en vroeg op bed.

Dinsdag 10 september
Weer vroeg wakker, eerst lekker ontbijt gehad. We zijn de stad Nashville ingegaan. En o wat was het weer heet! Eerst hebben we wat rondgekeken in de vele souvenir winkels. Ook nog even wat gedronken in het Hard Rock Cafe, waar allerlei artributen van bekende sterren hangen.
Overal op straat en in de kroegjes hoor je muziek. De mensen zijn er vroeg bij op de ochtend.
Daarna hebben we nog wat gegeten en is Rindert naar het Johny Cash museum gegaan. Jessler en Aukje zijn de winkelstraat ingegaan om verder te shoppen. Daar zagen we nog een hele leuke 'boods' winkel.
Deze zijn er natuurlijk heel veel in de straat, maar deze was toch wel speciaal. We konden het niet laten om even te passen en een paar te kopen. Dit hoort er natuurlijk toch wel een beetje bij.
Het bleek dat je 1 paar schoenen hoefde te kopen en 2 paar gratis er bij kreeg. Dit kwam mooi uit, voor 3 paar cowboylaarzen moesten we 400 dollar betalen.. een koopje, vergeleken met de andere zaken (1 paar voor 1000 dollar..)
Wij alle 3 blij met onze mooie schoenen :)
Ondertussen is het erg gaan regenen, dus wij hebben een bar opgezocht om wat te drinken. Na de hele ochtend en middag in de stad te hebben gelopen, zijn we weer terug gegaan naar het hotel.
's Avonds weer teruggegaan om het nachtleven te beleven. In elke bar (en dat waren er heel wat), kwam livemuziek vandaan.
Wij hebben een leuke bar opgezocht en zijn hier de hele avond gebleven, onder het genot van een lekker biertje, en het bekijken van de mensen.

Woensdag 11 september
Weer vroeg wakker, ontbeten en klaargemaakt voor weer een lange trip in de auto, richting Indianapolis. We hebben er ongeveer 4 uren over gedaan. We blijven ons elke keer weer verbazen over het rijgedrag van de Amerikanen. Ze halen je van alle kanten in, geen richtingaanwijzer uit, allemaal de telefoon achter het stuur gebruiken en het ongeduld bij de stoplichten.
's Middags zijn we aangekomen in een heel mooi, luxe en groot hotel. Ook vandaag was het weer extreem warm. We zijn de stad even ingegaan.
Wat een verschil met Nashville. Alles is hier veel schoner en de gebouwen zijn erg groot. Ook hier hebben we het Hard Rock Cafe bezocht voor een lekker drankje.
En omdat het vandaag 9/11 is, was er een herdenking op 'de dam/monument' van de stad. Hier kwam een hele groep Harley Davidson rijders bijeen om te herdenken.
We verbaasden ons erover dat we niet veel gemerkt hebben over 9/11 op tv.
Verder nog wat gegeten en maar weer richting het hotel gegaan. Jessler is nog even wezen sporten, de fanatiekeling!

Donderdag 12 september
Vandaag lekker ontbijt gehad in het hotel. We zijn nog een groot winkelcentrum van Indianapolis ingeweest.
Rond 11.00 uur weer richting Detroit gereden. De reis ging wel vlot, alleen wat file in Detroit.
We waren rond 17.00 uur weer bij Douwe. Hier lekker rondgehangen en allemaal ons eigen ding wat gedaan.
Dit weekend zullen we met Chriss&Beth naar hun vakantiewoning in het noorden van Amerika. Ook zullen we nog een vlucht boeken van Toronto naar Edmonton. Dit blijkt toch heel wat goedkoper te zijn dan met de trein naar Edmonton (wat wij in eerste instantie wilden doen).

• 13 September 2013 - 08:47

T Tinie:

Pffff wat een km maken jullie, en wat een land zo te lezen. Ik wacht alweer op het volgende verhaal! leuk om te lezen!

• 13 September 2013 - 11:34

Eeuwe:

Grandioos verhaal, jim beleve der een soad.
    Ik bin al wer beneid nei it komende verhaal.
    En mar lekker genietsje der.
    Gr Heit xxxx

• 13 September 2013 - 11:46

Kor:

pokkepikkie, naar mijn favo stad i n de US nashville mmmmmm
    ben een grote fan van country, als ik mee was geweest was ik daar gebleven denk ik :-)
    ik kan me voorstellen dat het voor jullie een GROTE belevenis is, geniet ervan.
    aafke en ik lezen met grote belangstelling jullie verslagen, aafke zegt elke dag .... :-( weer geen verslag hahaha

VEEL PLEZIER

• 13 September 2013 - 11:46

Kor:

pokkepikkie, naar mijn favo stad i n de US nashville mmmmmm
    ik kan me voorstellen dat het voor jullie een GROTE belevenis is, geniet ervan.

VEEL PLEZIER

• 13 September 2013 - 15:08

Dieke:

Wauw wot meitsje jimme folle mei& zulke leuke dingen!
    Fynt leuk om te leazen wot jim ollegjer beleven en wer ha mei makke!
    Lekker geniete& folle plezier!
    dikke tut

• 13 September 2013 - 16:39

Aukje En Jessler:

Wat leuk om te lezen dat jullie de verhalen leuk vinden, bedankt voor de reacties super..
    Aafke er komen nog meer verhalen hoor ;) volgende week verwacht ik.

• 13 September 2013 - 21:41

Elske:

Super mooie "boots", ook wel een superdeal 1 paar kopen 2 paar er gratis bij. Die actie moeten ze hier in NL ook maar invoeren.....:-)