Dag 2/3 - Reisverslag uit Detroit, Verenigde Staten van Jessler & Aukje - WaarBenJij.nu Dag 2/3 - Reisverslag uit Detroit, Verenigde Staten van Jessler & Aukje - WaarBenJij.nu

Dag 2/3

Blijf op de hoogte en volg Jessler & Aukje

06 September 2013 | Verenigde Staten, Detroit

Woensdag:
Nadat we rond 10.00 uur van bed waren, hebben we ons klaargemaakt en hebben we onze eerste echte Amerikaanse breakfast gehad.
We zijn naar een restaurant gereden. Daar wachtte Chris (Douwe zijn zoon) op ons. Jessler had een sandwich met bacon, veel ei, tomaat en kaas. Aukje had een croissant met veel ei, ham en kaas. Heerlijk op de vroege ochtend.
Het verbaasd ons niks dat veel mensen hier overgewicht hebben.
Na deze maaltijd (voor de hele dag gevuld), zijn we richting Detroit gereden. Hier zijn we in een super groot gebouw geweest. Het waren kantoren, winkels, auto's en een hotel in 1. Mega.
Aan de andere kant van dit gebouw kwamen we bij het water uit. Wat een geweldig uitzicht op Canada. Mooi schoon, blauw water. We zijn langs deze kade aan het water gelopen.
We mochten van Douwe de hotdog tent niet overslaan. Lekkere hotdogs, maar wel met heel veel saus. Het bleek dat dit een heel bekende hotdog tent is.
Om half 5 moesten we weer terug zijn bij de auto.. En tsja, wat komen we daar tegen. Een boete voor te lang parkeren. Oeps, 10 minuten te laat..
Rond 17.00 uur zijn we weer richting huis gereden. 18.30 uur weer bij Douwe thuis. We hebben nog wat plannen gemaakt en zijn vroeg op bed gegaan.

Donderdag:
Lekker vroeg wakker, 7.30 uur. We hebben een heerlijk ontbijt gehad, met echte pindakaas.. Heerlijk (Zie foto). Zelfs de potten met eten zijn hier groot.. Na een lekker bakje koffie en thee van Douwe, hebben we de fietsen gepakt en zijn richting Stony Creek Park gereden.
Hier hebben we ongeveer 1.5 uur gefietst en van de mooie natuur genoten. Een super groot park, waar iedereen komt om te sporten en te picknicken. We hebben ongeveer 19 km gefietst.
In de buurt hebben we nog een heerlijke (grote) ijsco gehad.
We zijn doorgereden naar Lake St. Clair Metropark. Ook een geweldige natuur. We hebben hier 3-4 km gelopen.
Hier zijn we hele tamme eekhoorntjes tegengekomen, en een slang.
Vandaag dus lekker sportief bezig geweest.

Rond 15.30 uur zijn we weer richting Douwe zijn huis gereden. Douwe moest tanken. Het leek ons hier niet veilig toe, dus wij in de auto met de deur op slot. Veel 'gangsters'!
Rond 17.00 uur weer thuis. We hebben ons klaargemaakt en zijn naar 'Bad Brads BBQ' gereden. Het leek hier net als in de film.. Veel dikke mensen, alweer heeeeeeel veeeel eten en alles van hout.
Wij keken ons de ogen uit hier.
We bestelden een cola (XL). We moesten van Douwe van alles proberen. We hadden een hoofdgerecht uitgekozen. Bij het bestellen had Douwe nog een voorgerecht voor ons allemaal uitgekozen.
Dit bleek een grote bbq pizza te zijn.. zucht.. te veel. Ook moesten we extra spareribs bestellen.
Hoofdgerecht Jessler: veel kippen vlees, 3 spareribs, 2 wraps, salade, aardappelsalade, pizza en een grote cola.
Aukje: veel varkensvlees, chips, salade, 3 spareribs, 2 wraps, pizza en veel cola.. Oooo waar moesten we dit laten.
Natuurlijk konden wij dit niet op. Maar de serveersters kwam al met 4 doggybags aan. Het blijkt hier heel normaal te zijn om al het eten wat je niet op kunt, mee te nemen. Zo hebben we nog wat voor thuis..
We rolden het restaurant weer uit.. Maar wat hebben we lekker gegeten.
Weer op naar huis en al met al een gevulde, maar sportieve dag.

• 06 September 2013 - 16:01

T Tinie:

zo dames en hoe denken jullie over 2 maanden weer thuis te komen? koop maar meteen een maatje grotere broek als je die voor een leuk prijsje tegenkomt!!! of blijven lopen en fietsen elke dag !!! geniet ervan!
    xxx

• 06 September 2013 - 17:30

Yvonne Janac:

Whaauw wat een uitzicht zeg! Mooi hoor. Nog maar net daar en nu al zulke mooie foto's, dat beloofd nog wat. En die Hotdogs hmmm die gaan er bij mij ook wel in hihi. Geniet er van & voorzichtig aan. Liefs Yvonne

• 06 September 2013 - 20:53

Anneke:

Hoi froulju...

Wat in prachtige foto's en wat in wiids utsicht dere. Mar net te faak ut ieten mei de Amerikanen (of jim moatte in protte fietse...) Straks werom nei Nederlan yn joggingsbroek en T shirt xxxl.....