Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Jessler & Aukje - WaarBenJij.nu Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Jessler & Aukje - WaarBenJij.nu

Byron Bay

Blijf op de hoogte en volg Jessler & Aukje

14 April 2016 | Australië, Byron Bay

Vrijdag 8 april
Vanochtend om 6.30 uur ging de wekker al. We moesten onze spullen pakken en voor het hostel verzamelen. Hier stond de 'Loka' bus al voor ons klaar. Onze gids voor de komende dagen was een echte Australische surfdude met lang blond haar.. We verzamelden ons met nog 9 mensen, met hen zullen we de komende 4 dagen reizen. 8.00 uur vertrek vanuit Sydney. We moesten de hele dag nog in de bus zitten. We hebben een mooie tocht door de bergen gehad.
Ook was de reis inclusief wijnproeverij, om 11 uur 's ochtends. Onze hoofden stonden hier nog helemaal niet naar, maar we hebben gezellig meegedaan. Niet iedere wijn was even lekker. Rond 15.30 uur kwamen we aan in Barrington. We kwamen aan bij the little house on the prairie. Geen wifi of signaal op de telefoon. De kippen liepen overal los.
Na een rondleiding moesten we de bikini aan. Wij hadden eigenlijk geen idee wat de bedoeling was. We hadden het idee dat wij de enige waren die het niet wisten, gewoon een kwestie van goed opletten... Ook kregen we een helm op en een reddingsvest aan, maar nog hadden wij geen idee wat de bedoeling was. We gingen met zijn allen in een klein busje, die ons een stuk naar beneden reed, waar we uitkwamen bij een rivier. We kregen eindelijk door wat de bedoeling was, toen we een aantal grote zwembanden zagen liggen. We kregen instructie en mochten toen de koude en vieze rivier in met onze band. We moesten plaatsnemen op de banden en moesten ons zo door de stromende rivier laten stromen. Dit was wel op eigen risico, onze blauwe konten kregen we cadeau van alle rotsen/stenen die in de rivier lagen, waar wij overheen raasden. Na een gezellig tochtje, zijn we met zijn allen weer veilig in het huis aangekomen, en een welverdiende duik in de hottop met een biertje..
We sliepen met ons 11en op 1 kamer, moesten 3 douches en 2 wc's met elkaar delen. Nee Minke... dit zou niks voor jou zijn :p
We hebben de vieze drek van ons afgedoucht en kregen heerlijke zelfgemaakte pizza uit een steenoven. 's Avonds nog een aantal bierspelletjes gedaan met de groep. Met deze groep konden wij wel een aantal dagen opschieten.

Zaterdag 9 april
Vanochtend weer vroeg uit bed en ontwaken tussen de bergen. We kregen ontbijt en moesten weer verder in de bus. De zon begon al te schijnen buiten en het werd al snel warm.
Onderweg zijn we gestopt bij een koala ziekenhuis. Hier hebben we onze eerste koala's gespot!! Natuurlijk zaten ze allemaal te slapen in de boom. Na 20 minuten hier rondgelopen te hebben zijn we weer verder gereden richting Spot X. Hier kwamen we op de namiddag aan. Spot X is een surf camp/academie. We kregen eerst een rondleiding en mochten een tipi uitzoeken waar we die nacht in moesten slapen. Gelukkig stonden er wel een soort van bedden in de tipi. We hebben eerst nog een heerlijke duik in de zee genomen ter verfrissing na onze lange busreis. 's Avonds zijn we lekker met zijn allen aan het bbq'en geweest. Daarna nog bij het kampvuur gezeten en lekkere wijn gedronken. Ook hebben we nog een nachtelijke strandwandeling gemaakt. De temperatuur is hier iedere avond nog heerlijk, dus korte broek en t-shirt aan.

Zondag 10 april
We moesten al vroeg uitchecken en ons klaarmaken voor onze eerste echte surfles. We kregen allerlei instructies van de instructeurs, kregen een board toegewezen en mochten eindelijk naar het strand. Het was erg warm, dus we verlangden naar een beetje verkoeling. Op het strand moesten we onze moves nog oefenen voordat we echt het water in mochten. Het lijkt gemakkelijker als iemand anders het doet, dan dat je het zelf mag ondervinden. Gelukkig kregen we hulp van de instructeur. Aukje heeft ongeveer 5 seconden op het board gestaan en Jessler net iets langer. Maar gelukkig hebben we de foto's nog als bewijs. Na een uurtje surfen waren we eigenlijk al kapot. We hebben tussendoor geluncht en moesten daarna weer in de bus. Op naar Rivercamp. Nog niet hersteld van het surfen, stonden de kayaks al klaar voor ons. We hebben ongeveer 45 minuten door de rivieren gekayakt, met als eindpunt; back to basic. We waren nog vies van het surfen en nu ook van de rivier, en hadden net tegen elkaar gezegd hoe graag we wilden douchen, totdat ons verteld werd dat er geen douches waren. Er stonden een aantal tenten waarin we konden slapen, 2 dixies en een kampvuur. We moesten onze tenten uitzoeken, luchtbeden oppompen en het bed opmaken. Het werd al heel snel donker. Ook hier natuurlijk geen Wifi. We kregen heerlijke vis van de bbq, en ook hier hoorde een wijntje bij. We zaten lekker buiten van het weer te genieten (het is hier trouwens om 18.00 uur al donker), totdat het begon te regenen en onweer. Je kon het onweer hier heel mooi zien.
Gelukkig hebben onze mobiele telefoons meer functies dan alleen internetten, ze geven ook goed licht. Deze hadden we wel nodig met onze tocht naar de wc. Het was pikdonker.
We deelden onze tent met 2 Zweedse meisjes waar we het goed mee kunnen vinden. We lagen niet al te laat op bed.. Je besefte pas hoe donker het was als je je ogen open deed. Je zag evenveel met ogen open als met ogen dicht.

Maandag 11 april
7.00 uur werden we al gewekt. De groep had bacon en eggs voor ons klaargemaakt. We moesten onze spullen weer opruimen en gingen weer richting SpotX. Hier moesten we nog een uur wachten. Een aantal mensen hebben hier nog een douche genomen, wij niet want we wisten dat we nog gingen zwemmen. Na 2 uren rijden hebben we een stop gehad bij een heel mooi park; Yamba. Hier kon je van de kliffen springen van ongeveer 5 meter hoogte. Jessler heeft de sprong aan 2x toe gewaagd. Aukje was goed voor het fotograferen.
Na deze stop zijn we richting Byron Bay gereden. Onze gids Wes heeft ons eerst een rondleiding gegeven door Byron Bay, zo wisten we een beetje waar we heen moesten.
We hebben ingecheckt. Wat konden we onze kamer, bed en douche weer waarderen. We hebben ons klaargemaakt en afgesproken met de groep. Iedereen zit in verschillende hostels. We missen iedereen al na deze 4 dagen samen geweest te zijn. We hebben wat gegeten en gedronken in een restaurant/bar tegenover ons hostel. Hier zijn we de hele avond/nacht geweest met de groep.

Dinsdag 12 april
We konden vanochtend weer lekker uitslapen. Helaas regende het buiten. Maar het weer is hier zo onvoorspelbaar, dat het na een uur alweer droog was. We hebben heerlijk geshopt in de leuke hippie winkels. Byron Bay is een echt hippie/surfers dorpje. Het maakt niets uit hoe je hier bij loopt. De kleding uit de flowerpower tijd zie je hier weer terug. Ook wij doen hier nu aan mee :P
We zijn de straat uitgelopen richting het strand. Hier hebben we nog van het heerlijke weer genoten. 's Avonds nog uiteten geweest en vroeg op bed. Ook nu weer veel regen en onweer, maar het is nog steeds erg warm.

Woensdag 13 april
Vanochtend vroeg wakker. We hebben ons klaargemaakt en hebben gebruik gemaakt van de fietsen van het hostel. Deze mogen we gratis gebruiken. We zijn eerst richting het strand gefietst. Aukje heeft eerst nog een duik genomen in de zee. Maar al snel veranderde het weer, dikke donker blauwe wolken verspreidden zich over de zee. We hebben eerst deze bui afgewacht. De regen kwam met bakken naar beneden. Toen het weer droog was hebben we onze reis weer vervolgd. We hebben onze route gewijzigd en zijn naar het mooie weer gefietst. We kwamen uit bij een natuurgebied, wat wel iets op de duinen van Terschelling leek. Mooie fietspaden die uitkwamen bij de zee. Wonderbaarlijk was hier bijna niemand op het strand. We durfden het water hier niet in, de golfen waren vreselijk hoog. We hebben hier heerlijk uitgewaaid en lekker in de zon gezeten.
Na een uur zijn we weer terug naar Byron gefietst. Nu weer op naar het veilige strand, waar de lifeguards goed op ons passen. Eerst al het zweet maar weer van ons afgespoeld en heerlijk van de zon genoten. Een heeeeeeeel klein beetje verbrand..
Aukje had nog een impulsieve actie. Spontaan even een tragus oorbel laten piercen ;) Voor wie het niet weet, mag dit op google uitzoeken :P
We hebben de fietsen ingeleverd en zijn naar de supermarkt gegaan om ons diner te kopen. We hebben heerlijke pasta carbonara gemaakt in de gezamelijke keuken. Dit was genoeg voor 2 dagen. We hebben nog heerlijk een wijntje gedronken met nog een Nederlandse jongen.

Donderdag 14 april
Vanochtend ontwaakt met een heerlijk bakje koffie (made bij Jessler). De zon scheen alweer volop. We hebben ons klaargemaakt voor de zware tocht naar de vuurtoren. Het was alweer erg warm buiten, 25 graden. Deze tocht verliep langs mooie paden langs het strand. We gingen steeds meer omhoog, dit was nog niet zo gemakkelijk als het leek in de brandende zon. We kwamen uit bij een prachtig uitzicht, over de zee. Dit is het meest oostelijke plekje van Australie. Het uitzicht was geweldig. Hier eerst maar aan het uitrusten geweest. De tocht was in totaal ongeveer 8 km (heen en terug). Daarna zijn we terug gelopen naar Byron en een welverdiende duik in de zee gemaakt. Er waren erge hoge golfen in het water, Jessler heeft hier samen met veel andere mensen in gespeeld.
Daarna lekker gedoucht en ons kliekje pasta opgegeten. We hebben de was nog even gedaan en alle spullen gepakt, want morgen vertrekken we om 7.00 uur al richting Noosa.

• 14 April 2016 - 19:43

Anna:

Dames, leuk leuk om jullie reisverslag weer te lezen!

• 14 April 2016 - 21:01

Fransien:

Wie veel reist, kent vele verhalen. Ik hoor en lees ze graag. Prachtig, lekker genieten meiden!

• 14 April 2016 - 21:56

Tiny:

Wat een belevenissen zeg.
    Fijne tijd xxx

• 15 April 2016 - 07:44

Roelof:

Hey dames wat weer een top verhaal
    Veel plezier

• 15 April 2016 - 14:18

Lammy:

Hey froulje, wat yn belevenissen en prachtige ferhalen.
    Genietse

• 15 April 2016 - 19:10

Eeuwe (heit):

Grandioze verhalen Jessler en Aukje, machtig mooi om te jeren dat jim it sa nei it sin ha.
    Ik hoopje dat it de kommende tyd sa blieuwe mei en dat jim mei nog meer mooije verhalen op jim blog komme.
    Gr Eeuwe xxx

• 15 April 2016 - 19:41

Jans:

Wat had ik jullie graag willen zien in de band door de rivier. Wat zullen jullie een plezier gehad hebben. Prachtig om te lezen wat jullie allemaal beleven lekker relaxen nog maar

• 15 April 2016 - 21:40

Minke:

Leuk verhaal dames! Ook leuk om te lezen.
    En inderdaad Aukje, niks voor mij. Geef mij maar iets meer luxe en privacy haha.
    Veel plezier toegewenst voor de komende tijd!
    Dikke tút Minke

• 19 April 2016 - 19:21

Anneke (mem):

Wer moaie ferhalen, froulju. Moai dat jim it sa nei 't sin ha.
    Wer bliuwe de foto's ?
    xx