Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jessler & Aukje - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jessler & Aukje - WaarBenJij.nu

Sydney

Blijf op de hoogte en volg Jessler & Aukje

07 April 2016 | Australië, Sydney

Zondag 3 april
We zijn afgelopen nacht nog op stap geweest in Sydney. Weer heel anders dan in Nederland. Na 1.30 uur mag je niet meer naar binnen, en de clubs sluiten om 3.00 uur. We waren rond 4.00 uur thuis.
Helaas konden we niet uitslapen, omdat we weer naar een ander hostel moesten. Om 10.00 uur moesten we al uitchecken. We zijn gelijk naar ons nieuwe hostel gegaan. Het was hier helaas niet zo goed als bij Wake Up hostel. We hebben onze tas achtergelaten en zijn met de bus naar Sydney haven gegaan. Hier zit ook het Opera House. We zijn met veerboot naar een eiland gegaan; Manly. Het weer was super mooi, de zon scheen volop. Manly heeft een prachtig strand. We hebben hier heerlijk liggen zonnen. Er waren veel mensen aan het surfen en van het lekkere weer aan het genieten. We hebben tot ongeveer 16.30 uur op het strand gelegen, zodra de zon wat achter de bomen kwam, werd het ook al snel kouder. We hebben nog een broodje gegeten en zijn met de boot van 18.00 uur teruggegaan. Tijdens de terugreis ging de zon onder, dit was een heel mooi gezicht vanaf de boot. We zijn naar ons hostel gegaan, en wilden graag nog even een lekkere douche nemen, om zo al het zand van ons af te spoelen. Helaas bleek dit niet een lekkere douche te zijn. Er kwam amper water uit, en het water wat er uit kwam, was erg koud. Ook was het hostel niet zo schoon als ons vorige.
We hebben ons klaar gemaakt en zijn wat gaan eten. Daarna nog even in de stad gekeken, waar het niet zo druk was. De meeste mensen waren aan het bijkomen van de zaterdagnacht. Toch hebben we nog in de bar van het vorige hostel gezeten, hier hebben we met nog 2 jongens een bierspel gedaan. Het was erg gezellig, we waren laat thuis.

Maandag 4 april
Helaas ook vanochtend niet uit kunnen slapen, we moesten om 10.00 uur weer uitchecken. Er was gelukkig nog plek in Wake Up hostel, waar we tot en met woensdag konden blijven. We kwamen nu op een kamer met 6 mensen. Dit zou weer voor 1 nacht zijn, omdat er de volgende nacht geen plek meer voor ons was. We konden wel in het hostel blijven, maar moesten dan weer verkassen naar een andere kamer. Dit was voor ons geen probleem. In het hostel zit een reisorganisatie waar ze de reizen voor mensen plannen. Dit leek ons wel wat. Het heeft wat tijd gekost, maar samen met het meisje van de organisatie hebben we een strakke planning gemaakt. We gaan met Loka, ook weer een busorganisatie naar de oostkust. Alles is voor ons geregeld, hostels, eten, boottrips etc. Nu hebben we eindelijk een plan wat we gaan doen. Het zal ons ongeveer 3.5 week kosten. We kregen er nu al wel zin in. Het betekende wel dat we pas op vrijdag weg konden. Dus toch nog maar weer 2 dagen extra in Sydney. Aan het einde van de middag was er nog een bijeenkomst van de organisaties voor allerlei informatie. Hier hebben we nog veel tips van gekregen. 's Avonds nog weer even een drankje gedaan in de Sidebar van het hostel. Het was nu alweer drukker dan gister. Nog even een drankje gedaan en maar op bed gegaan.

Dinsdag 5 april
Vanochtend konden we weer niet uitslapen, we moesten verkassen naar een andere kamer. We kwamen nu op een gemixte kamer, voor 8 personen. Gezellig.. :)
We hebben onze spullen achter gelaten in het hostel en zijn met de bus naar Bondi Beach gegaan. Dit was ongeveer 30 minuten met de bus. Ook vandaag was het weer super mooi weer, de zon die scheen en het was ongeveer 30 graden. Bondi Beach is een super mooi strand, waar je gelukkig niet alleen in het zand hoeft te liggen, maar ook gewoon op het gras kan liggen. We hebben hier de hele dag gelegen. Jessler is het water nog in geweest. Ook hier werd het al snel weer kouder als de zon onderging. We zijn daarom rond 17.00 uur weer teruggegaan naar ons hostel. Gelukkig niet verbrand van al die zonuren. We zijn nog lekker uit eten geweest en zijn al vroeg op bed gegaan. Na al die korte nachten waren we nu toch wel echt kapot..

Woensdag 6 april
Vanochtend konden we dan eindelijk uitslapen.. We hadden geen vervelende mensen op onze kamer die veel geluid maakten. We hadden niet zoveel zin om vandaag iets nuttigs te doen. Ook vandaag was het weer erg warm, 32 graden. We zijn met de bus vanaf ons hostel naar Hyde park gegaan, hier hebben we heerlijk nog de hele middag in de zon kunnen liggen. Een lekkere relaxte dag. Na ons diner hebben we heerlijk buiten bij het hostel gezeten. Je kunt 's avonds nog wel in je korte broek op straat lopen. We kwamen ter sprake met een meisje uit Friesland. We zijn samen met haar nog even naar de Side bar geweest voor een drankje.

Donderdag 7 april
Vanochtend moesten we vroeg opstaan. Om 7.45 uur zou er een busje voor ons klaar staan om naar Blue Mountains te gaan. Dit is ook weer via de organisatie Loka. We waren samen met nog 4 mensen en onze gids. We moesten ongeveer 1.5 uur rijden om bij Blue Mountains aan te komen. We zijn een heel stuk door het park en de bergen gereden. Uiteindelijk kwamen we bij een grasveld waar allemaal kangaroo's zitten. We konden best wel dichtbij komen. Erg bijzonder. Er zaten ook veel kaketoe's in de bomen, zij maakten erg veel geluid. Ook moesten hier koala's leven, maar die kun je bijna niet in het wild zien, omdat ze 16 uren per dag slapen. Helaas was het weer niet super mooi. Het was erg bewolkt en miezerig. We hebben poncho's gekocht, zodat we toch nog iets droog en warm konden blijven. Jessler en Aukje kennende zijn we niet zo goed voorbereid, dus hadden wij de korte broek aan. Maar gelukkig waren wij niet de enige met dit idee. Onze gids heeft ons verder meegenomen in zijn busje naar de bergen. We kwamen aan bij een soort park waar we een hele wandeling door de bergen konden maken. We zijn naar allerlei mooie plaatsen gelopen. Zo nu en dan verdween de mist weer, zodat we toch nog wel iets konden zien. Maar helaas niet zo mooi dan als het wel helder weer is. We liepen langs allerlei watervallen via kleine bergpaden. De gids heeft nog allerlei dingen verteld van de omgeving, en heeft ons de 'woningen' laten zien van de dodelijkste spin in deze omgeving. Helaas wilde deze spin zich niet laten zien. We hebben ongeveer 2 uren door deze omgeving gewandeld, een hele tocht voor ons, omdat wij geen bergtochten gewend zijn :P
Na de wandeling kregen we nog een welverdiend biertje. We zijn rond 15.30 uur teruggegaan naar ons hostel, en moesten nog 2 uren in de bus. We hebben al met al een hele leuke en gezellige middag gehad met deze groep.
Aangekomen in ons hostel hebben we de laatste dingen nog even voorbereid, gedoucht, de was gedaan en verder niet zoveel. Morgen vertrekken we om 8.00 uur met de Loka bus richting de East Coast. Hier hebben we echt heel veel zin in, we hebben de stad nu wel gezien, en willen graag wel weer wat anders zien :)

• 07 April 2016 - 12:59

Elske A:

Leuk om jullie belevenissen zo te volgen. Enjoy! Liefs Elske

• 07 April 2016 - 13:18

Tiny:

jongen wat een stranden en wat een hostels komen we voorbij,
    Fijn wat te horen en op naar het oosten

xxx Tiny

• 07 April 2016 - 14:12

Annet:

Super leuk om jullie reisverslag te lezen!!
    Goeie reis naar het oosten...blijf jullie volgen ;-)
    Veel plezier! X

• 07 April 2016 - 14:15

Anna:

Leuk om weer wat te lezen! Nu op naar het volgende avontuur. Have fun!!

• 07 April 2016 - 15:09

Hester De Vries:

Erg leuk om te volgen! Have fun!Xx

• 08 April 2016 - 20:26

Roeof:

Hey dames klinkt geweldig
    Wel jammer dat alles sluit om 3 uur (grapje)
    Veel plezier

• 09 April 2016 - 10:49

Elske:

Dat uitslapen is wel een 'dingetje' lees ik wel.

• 09 April 2016 - 10:51

Elske:

He mijn berichtje is half geplaatst. Had nog een tip: jullie kunnen ook een powernap op het stand doen he?!

• 09 April 2016 - 14:22

Okke:

Wauw dames ,

• 10 April 2016 - 21:12

Froukje D:

Hè Auke en jesler.
    Wat een avonturen beleven jullie weer. Op spinnenjacht, elke avond op zoek naar een slaapplek. Brrrrrr. Erg leuk om jullie vakantie perikelen te volgen.

Groet,
    Froukje D

• 11 April 2016 - 17:23

Thekla:

Hoi Aukje en Jesler
    Wat een avontuurlijke reis, prachtig om te lezen en de foto's tezien.
    zo genieten wij er ook van.
    Groetjes Thekla

• 12 April 2016 - 15:10

Ellen:

hey leafe Aukje en Jessler,
    die Thekla jonge, die hellet mie de wurden uut de...
    Maar dit is wel superdesuper dat we jullie zo kunnen volgen, geniet van alle avonturen he!
    We missen jullie ook niet hoor

• 19 April 2016 - 22:50

Corriena:

Jiehaaa aaahhh geniete froulje!! Voor jim t witte sitte jim hjir wer in NS!! Prachtig der!! Xxxx